Producent opon Hankook Tire ogłosił rozpoczęcie projektu „2018 Design Innovation”. Co dwa lata poprzez projektowanie kreatywnych i realistycznych alternatyw wykraczających poza temat jazdy samochodem projekt ten ukazuje nieskończone możliwości, jakie niesie z sobą opona.
Tegoroczny projekt „2018 Design Innovation” poświęcony będzie tematowi „Extending Future Life Beyond Mobility”. Motywem przewodnim jest tutaj przeświadczenie, że nasze życie w 2035 roku będzie jeszcze silniej związane z nowoczesnymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja i roboty. Podobnie mobilność nie będzie się w przyszłości ograniczać do transportu osób z miejsca na miejsce, lecz będzie tworzyć nowe doświadczenia i wartości wykraczające poza klasyczne ramy mobilności. Uczestnicy projektu mają za zadanie zaprojektować nową koncepcję opony przeznaczoną do autonomicznej jazdy samochodem i w ten sposób oddać całkowicie nowe doświadczenie przyszłej mobilności.
W ramach współpracy z renomowanym Royal College of Art w Londynie w projekcie weźmie udział ponad dziesięciu studentów kierunku projektowania pojazdów. Uczestnicy mają zaprojektować trójwymiarowy model opony przyszłości, który obejmuje zarówno oponę i koło, jak i wygląd zewnętrzny. Projekt rozpoczyna się w styczniu i będzie trwał do marca. Wybrane prace zostaną przygotowane jako animacje i modele poglądowe i zostaną zaprezentowane w czasie rozdania nagród we wrześniu.
Realizując od 2012 roku projekt Design Innovation, Hankook Tire regularnie opracowuje innowacyjne wizje związane z przyszłością motoryzacji. Poprzedni projekt Design Innovation w 2016 roku realizowany był we współpracy z University of Cincinnati. Pod hasłem „Connect to the Connected World” projektowane były inteligentne rozwiązania z zakresu mobilności dla megamiast przyszłości. W 2014 roku Hankook współpracował w ramach projektu z Wyższą Szkołą Projektowania, Techniki i Gospodarki w Pforzheim, a tematem było motto „A Great Challenge for a Great Change”. Projekt koncentrował się wokół roli, jaką odgrywać mogą opony w kontekście zmian klimatycznych. Projekt Design Innovation rozpoczął się w 2012 roku, wtedy we współpracy z University of Cincinnati zajmowano się tematem „The way to the future”.