Yokohama, japoński koncern branży oponiarskiej i gumowej, obchodzi w tym roku 100. urodziny. Firma utworzona w 1917 r. jest najstarszym i drugim najpopularniejszym w Japonii producentem ogumienia. Obecnie marka zajmuje siódme miejsce pod względem wielkości produkcji na świecie, a jej innowacyjne i zaawansowane technologicznie produkty cieszą się uznaniem użytkowników na wszystkich kontynentach.
Yokohama Rubber Company powstała 13 października 1917 r. Intensywny rozwój, inwestycje w ośrodki badawcze i udoskonalane technologie szybko doprowadziły do ekspansji marki poza granice Japonii. Pierwszą filię koncernu uruchomiono w Los Angeles w 1969 roku, a pierwszy oddział europejski – w 1988 roku w Niemczech. Dziś Yokohama jest jednym z największych producentów ogumienia na świecie. Koncern posiada 120 oddziałów na wszystkich kontynentach i 2 filie. Wysokiej jakości opony produkowane są w 13 fabrykach, z których 5 znajduje się w Japonii, a pozostałe w USA, Rosji i krajach azjatyckich.
Japońska jakość
Produkcja opon do wszystkich typów pojazdów, w tym osobowych i ciężarowych, przemysłowych czy samolotowych stanowi obecnie 80% łącznej produkcji koncernu. Poza oponami marka dostarcza zaawansowane technologicznie produkty gumowe, stosowane m.in. w przemyśle morskim, lotniczym czy kosmicznym, a także w życiu codziennym i sporcie. Yokohama posiada jeden z najnowocześniejszych ośrodków badawczo-rozwojowych w Japonii oraz 4 własne centra testowe - w Japonii, Niemczech i Szwecji. Dzięki doświadczeniu w przetwórstwie syntetycznej gumy i stosowanym technologiom, opony Yokohama cieszą się uznaniem użytkowników, doceniających zaawansowane rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wysoką jakość potwierdzają koncerny motoryzacyjne. Opony Yokohama są fabrycznym wyposażeniem wielu prestiżowych marek, takich jak Porsche, Audi i Mercedes, w tym wielu japońskich, takich jak Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi, Nissan, Suzuki czy Lexus.
Bliżej sportu
Istotnym obszarem działań Yokohama jest produkcja ogumienia dedykowanego do aut wyścigowych i dostarczanego na potrzeby największych wydarzeń motosportu na świecie. Od niemal 30 lat Yokohama aktywnie uczestniczy w największych wyścigach i rajdach, takich jak FIA WTCC, ETCC, International Formula 3 Grand Prix Macau, ERC. Zdaniem japońskich inżynierów Yokohama rozwój technologiczny poparty pracami badawczo-rozwojowymi i sprawdzony na największych torach wyścigowych świata, jest kluczem do konstruowania maksymalnie bezpiecznych produktów, trafiających do szerokiego grona odbiorców.
Wieloletnia tradycja wspierania działań sportowych zaowocowała nawiązaniem współpracy z klubem piłkarskim Chelsea FC. Od lutego 2015 r. logo Yokohama, jako oficjalnego partnera, widnieje na koszulkach piłkarzy. Współpraca z Chelsea FC podkreśla ważne dla marki idee pracy zespołowej i zasad fair playoraz nieustannego dążenia do jak najlepszych wyników.
Jubileuszowy logotyp
Przygotowując się do obchodów setnej rocznicy istnienia, Yokohama przygotowała film reklamowy prezentujący najważniejsze wydarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=LrNlqWaSP_w&feature=youtu.be
Marka zaprezentowała także okolicznościowy logotyp nawiązujący do historii marki. Pełen energii wzór zapowiada plany ścisłej współpracy biznesowej na rzecz wspólnego dobra klientów i kontrahentów z całego świata prze kolejne 100 lat.