Po modelach Volkswagena I.D. i I.D. Buzz, na oponach koncepcyjnych Hankook jeździ również najnowszy, studyjny samochód elektryczny koncernu, I.D. Crozz II. Opony zostały zaprojektowane według wytycznych Volkswagena specjalnie dla nowego elektrycznego crossovera, który obecnie jest prezentowany na targach IAA we Frankfurcie. Na stoisku A02 w hali 3 zobaczyć można wyposażone w opony Hankook bezemisyjne pojazdy Volkswagena I.D., I.D. Buzz oraz I.D. Crozz I.
Producent opon Hankook jest obecny na targach IAA we Frankfurcie promując m.in. opony koncepcyjne w nowych studyjnych samochodach elektrycznych Volkswagena – I.D. Crozz II. Ten czterodrzwiowy model z napędem na wszystkie koła jest pierwszym napędzanym elektrycznie samochodem z segmentu CUV (crossover utility vehicle) Volkswagena, będącym połączeniem Coupé z SUV-em. Po światowej premierze w kwietniu w Szanghaju, marka prezentuje na targach IAA nowy wariant I.D. Crozz. Oprócz modeli Volkswagena I.D. i I.D. Buzz na oponach Hankook jeździ teraz również najnowsza generacja pojazdów koncernu Volkswagen.
Wraz z oponami koncepcyjnymi dla modelu I.D. Crozz II, Hankook prezentuje kolejną odsłonę innowacyjnej opony do samochodów elektrycznych przyszłości. Koncepcja kolorystyczna opony – w całości antracyt – wpisuje się w awangardowy design pojazdu. Takie zabarwienie jest możliwe dzięki specjalnej mieszance gum bieżnika i ściany bocznej, która zamiast sadzy zawiera alternatywne wypełniacze na bazie białego barwnika. Wpisana w stylistykę opony inkrustacja na ścianie bocznej wizualnie akcentuje zestrojenie felgi z oponą.
Na uwagę zasługuje fakt, że opona koncepcyjna dla modelu I.D. Crozz II, tak jak opona konwencjonalna, uzyskuje swój specjalny profil w prasie wulkanizacyjnej i dzięki temu jej produkcja może być niemal w pełni zautomatyzowana, co daje zupełnie nowe możliwości. W przypadku konwencjonalnych opon koncepcyjnych profil nadawano dotąd zwykle ręcznie, w uciążliwym procesie po wulkanizacji, w półfabrykatach podobnych do opon gładkich. W oponie do modelu I.D. Crozz II ręcznie naniesiono tylko inkrustację na ścianie bocznej.
Wymiary opony koncepcyjnej odpowiadają rozmiarowi 245/45R21 opon konwencjonalnych (I.D.: 215/45R20, I.D. Buzz: 235/45R22). Duża w porównaniu do szerokości opony średnica zapewnia wąski, wysoki profil, co w stosunku do powierzchni styku opony daje niższy, niż w oponach konwencjonalnych współczynnik oporu powietrza, który w połączeniu z mniejszym oporem toczenia optymalizuje efektywność energetyczną. Ponadto duża średnica zmniejsza podatność na odkształcenia i odkształcenia wsteczne, co pozytywnie wpływa na zmniejszenie oporu toczenia. Ważna dla skuteczności hamowania, trakcji i prowadzenia bocznego powierzchnia styku jest stosunkowo duża pomimo niewielkiej szerokości opony, co w połączeniu z mieszanką bieżnika o dużej przyczepności zapewnia optymalną wydajność.
„Cieszymy się, że po raz kolejny udało nam się wspólnie z Volkswagenem zrealizować taki projekt. Postęp w rozwoju samochodów elektrycznych będzie zmieniać w przyszłości również wymagania w stosunku do opon. Ze względu na brak hałasu z silnika hałas toczenia będzie stawał się ważną kwestią, podobnie jak jeszcze bardziej zredukowany opór toczenia na rzecz zmniejszenia strat energii”, mówi dyplomowany inżynier Klaus Krause, dyrektor Hankook Europe Technical Center w Hanowerze. „Mimo wszystko – zaznacza Krause – również kolejne generacje opon Hankook będą, tak jak dotąd, gwarantować niezmienny, wysoki poziom bezpieczeństwa”. Dodaje też, że kolorowe opony, jak w Volkswagenach I.D., I.D. Buzz czy I.D. Crozz II, nie są co prawda obecnie towarem chodliwym, głównie ze względu na cenę, nie muszą być jednak zarezerwowane wyłącznie dla modeli testowych: „Zdecydowanie przemawiają za nimi względy estetyczne. Podkreślają one charakter pojazdu, oferując nabywcy możliwości jego dalszej indywidualizacji . Obecne studyjne samochody elektryczne pokazują, jakie możliwości niesie przyszłość.”