Awaria akumulatora? Skorzystaj z naszych fachowców

Z roku na rok coraz więcej pieniędzy zostawiamy w warsztatach samochodowych. Wiąże się to ze stale rosnącym rynkiem motoryzacyjnym w Polsce. Jak wynika z ostatnich danych Eurostatu , polska branża motoryzacyjna należy do największych w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie w 2017 roku przychody firm motoryzacyjnych zajmujących się handlem i naprawami wyniosły 46 mld euro. Coraz większy i nowocześniejszy park samochodowy to także duże wyzwanie dla akumulatorów. A te wciąż plasują się wysoko na liście najczęstszych awarii.

Ile pieniędzy zostawiamy u mechanika?
W tym roku kierowcy wydawali średnio 1 360 zł na naprawę auta, czyli ponad połowę pensji minimalnej. Wśród kierowców przebadanych na potrzeby raportu dotyczącego napraw, aż 65% odwiedziło warsztat samochodowy przynajmniej 1-2 razy w roku, a co trzeci kierowca nawet 3-5 razy w roku. Kto zostawia najwięcej pieniędzy u mechanika? Jak wynika z raportu z największymi wydatkami muszą się liczyć właściciele dużych i drogich aut (najdroższe w naprawie są samochody luksusowe i sportowe). Najmniej pieniędzy u mechanika zostawiają kierowcy użytkujący miejskie, mniejsze samochody. Jednakże koszty są tym wyższe, im starszy jest pojazd – największe wydatki ponoszą osoby jeżdżące samochodami liczącymi 4-10 lat (ok. 1576 zł w skali roku). Jak wynika z raportu, nowoczesne auta (konstruowane w oparciu o najnowsze technologie) wymagają od serwisów samochodowych zaawansowanej wiedzy i droższych narzędzi, a to także wpływa na koszt naprawy.

Akumulatory i awarie
Według europejskich statystyk akumulatory nadal są jedną z głównych przyczyn awarii pojazdów, co naraża kierowców na niewygody (unieruchomienie pojazdu najczęściej w zimowy poranek) i koszty (wymiana/diagnostyka). Współcześnie wyzwaniem dla akumulatorów są bowiem nie tylko temperatury czy usterki w pojeździe (np. niesprawny alternator), ale także nowoczesne auta – bogato wyposażone, pobierające coraz więcej prądu z akumulatora. Jak zatem zaradzić akumulatorowym usterkom? Oprócz konserwacji i diagnostyki warto postawić na dobór odpowiedniego akumulatora. Okazuje się bowiem, że jeśli akumulator jest dobrze dopasowany do potrzeb pojazdu, znacząco zmniejsza się ryzyko jego rozładowania, także w czasie zimy. Dlatego, gdy dojdzie do awarii akumulatora i konieczna jest jego wymiana, należy wybrać właściwy model, który spełnia wymagania producenta pojazdu i jest dopasowany do stylu jazdy (np. jazda miejska). Producenci akumulatorów udostępniają w tym celu łatwe w użyciu wyszukiwarki, jak Exide Battery Finder (www.exide.com/eu/en/brand/exide), czyli narzędzia do szybkiego wyboru odpowiedniego akumulatora, wyposażone w intuicyjny dla użytkownika interfejs.

Dobierz właściwy akumulator

Dobierz właściwy akumulator
Gama akumulatorów jest naprawdę bogata, a wybór nierzadko trudny. Przykład? Producent akumulatorów Exide i Centra oferuje zarówno akumulatory tradycyjne (np. Centra Plus, Exide Excell), jak i akumulatory do aut z bogatym wyposażeniem (Centra Futura, Exide Premium) lub z systemem Start-Stop, np. Exide EFB (Enhanced Flooded Battery) i AGM (Absorbent Glass Mat). Akumulatory możemy podzielić także na główne i wspomagające do systemu Start-Stop (np. Exide Auxiliary). Szeroka oferta akumulatorów odzwierciedla złożoność rynku i zapewnia odpowiedni produkt do konkretnego zastosowania, co zmniejsza ryzyko awarii.

Prawdziwą wartością dodaną jest jednak wykorzystanie w akumulatorach węgla jako dodatku chemicznego. Do pojazdów z nowoczesnymi silnikami i z bogatym wyposażeniem elektrycznym Exide proponuje akumulatory Exide Premium Carbon Boost 2.0, które ładują się 2 razy szybciej niż tradycyjne. – Te akumulatory sprawdzą się idealnie w ekstremalnych temperaturach oraz w innych wymagających warunkach. Ponadto technologia Carbon Boost 2.0 zdaje egzamin w ruchu miejskim, w którym wydajność pracy alternatora ładującego akumulator jest bardzo niska. Akumulatory z technologią Carbon Boost 2.0 stanowią także doskonałe usprawnienie pojazdów z tradycyjnym układem napędowym, które potrzebują szybkiego doładowania– mówi Guido Scanagatta, Senior Product Manager Transportation w obszarze EMEA w Exide Technologies.

Akumulatory EFB firmy Exide z formułą Carbon Boost 2.0 wspierają też pojazdy z dużym zapotrzebowaniem na cykliczność, zarówno z systemem Start-Stop, jak i bez niego, oferując dodatkową moc. – Inteligentne alternatory i hamowanie rekuperacyjne w pojazdach z systemem Start-Stop gwarantują optymalny odzysk energii, maksymalną oszczędność paliwa i niską emisję CO2. Dodatkowo akumulatory Exide EFB z formułą Carbon Boost 2.0 do pojazdów z napędem typu Start-Stop mogą wpłynąć na wydłużenie żywotności tradycyjnych układów napędowych– dodaje ekspert Exide.

Obie gamy akumulatorów Exide wyróżniają się na rynku wtórnym pod względem wydajności energetycznej. A dzięki oszczędności paliwa i rzadszym wymianom akumulatorów, kierowcy mogą cieszyć się niższymi kosztami użytkowania pojazdów.

Aby sprawdzić, dobrać i wymienić akumulator skorzystaj z usług profesjonalnego serwisu Point S UNIGUM. Zapraszamy.

akumulatory Centra Exide

Awaria w trasie? Zadzwoń! Mobilny Serwis Opon!   Toruń 604 216 516    Grudziądz 722 333 225    Żnin 668 80 40 20

kim jesteśmy

Point S UNIGUM to sieć profesjonalnych serwisów ogumienia i szybkich napraw, dostarczająca towary i usługi w konkurencyjnych cenach, z gwarancją najwyższej jakości ich wykonania.

serwis mobilny

Mobilny Serwis Opon Toruń, Grudziądz i Żnin, to w pełni wyposażone pojazdy, świadczące usługi naprawy i wymiany wszystkich rodzajów opon w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu.

Zaloguj