Aktualności, promocje...

Rekordowy sezon Dunlop Team

Wynik poniżej 9 sek. Marcina Blautha na zakończenie sezonu dla Dunlop VTG No Limit Racing Team.

Czas 8.94 sekundy - najlepszy wynik w sezonie i jeden z najlepszych w historii wyścigów na 1/4 mili w Polsce udało się uzyskać Marcinowi Blauthowi w samochodzie GMC Typhoon podczas ostatniego startu w sezonie – mistrzostw Węgier, które odbyły się 25-26 października 2008 r. na lotnisku Tököl koło Budapesztu.Tym samym zespół Dunlop VTG No Limit Racing Team postawił kropkę nad „i” na zakończenie niezwykle udanego sezonu.

Zespół Dunlopa zamierzał zakończyć rywalizację w 2008 roku mocnym akcentem. Dlatego od początku października w warsztacie VTG trwały przygotowania do kończących sezon zawodów. Ostatnim przeróbkom i przygotowaniom zostały poddane GMC Typhoon Marcina Blautha i Chevrolet Chevelle Mortena Carlsena. Samochód popularnego „Blachy” stracił podtlenek azotu na rzecz całkiem nowego oprogramowania strojonego do końca na hamowni – osiągnięty wynik to 1240 KM, które podczas zawodów zostały jeszcze wzmocnione. Kolejne testy i strojenie przeszła także Chevelle.
Od pierwszego przejazdu na Węgrzech nie brakowało emocji – GMC Typhoon powoli, acz nieubłaganie zbliżał się do granicy 9 sekund na 1/4 mili. Początkowo 9.5, potem 9.3, następnie 9.05, aby w pewnym momencie zbliżyć się do upragnionej „ósemki” na niecałe 0.02 sekundy. Dość powiedzieć, że to niecałe 6 sekund do 200 km/h. Ostatnie strojenie komputera i w końcu jest: 8.94! To liczący się i zauważalny w międzynarodowym świecie wyścigów na 1 mili wynik i psychologiczna granica, osiągalna tylko dla kilku samochodów w Europie.

Drugi dzień rywalizacji przyniósł z kolei dominację Mortena Carlsena, który jak zwykle dał także wiele radości publiczności. Nieprawdopodobne „burnouty” i „drifty” Chevroleta wywoływały entuzjazm wśród obserwatorów zawodów. Powtarzalne przejazdy w granicach 9.5-9.6 sek. to bezapelacyjnie jedne z lepszych wyników w klasie RWD (aut tylnonapędowych) w tym sezonie.
Tym mocnym akcentem zakończył się trzeci sezon wyścigów na 1/4 mili w wykonaniu zawodników Dunlop VTG No Limit Racing Team. Przypomnijmy, że na początku sezonu 2008 miejsce wielokrotnego mistrza Polski Grzegorza Staszewskiego zajął waleczny Norweg Morten Carlsen. Wraz z nim do znanych już GMC Typhoona Marcina Blautha i Hondy Civic Witka Karałowa dołączył prawdziwy amerykański „muscle car” - Chevrolet Chevelle Mortena.

W ten sposób pod maskami trzech ćwierćmilowych aut zespołu, znalazło się razem ponad 3000 KM! W warsztacie VTG do ostatnich chwil trwały zmiany i modyfikacje w samochodach. GMC Typhoonowi ubyło wiele kilogramów i otrzymał nowe zawieszenie. Zupełnie nową konstrukcję stworzył za to Witold Karałow. Wysłużona Honda Civic - najszybszy przednionapędowy samochód w Polsce, ustąpiła miejsca profesjonalnej konstrukcji rurowej typu „hot rod”. Nowy pojazd FWD, startujący w klasie Turbo był zapowiedzią jeszcze lepszych czasów, które spełnił z nawiązką, bo na koniec sezonu jest najszybszym samochodem przednionapędowym na 1/4 mili nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.

Dzięki ciężkiej pracy włożonej w przygotowanie samochodów, sezon Dunlop VTG No Limit Racing Team okazał się pasmem sukcesów. Zaczęło się od zwycięstw Carlsena i Blautha na Węgrzech, potem cała trójka stawała na najwyższych podiach w swoich klasach w kilkukrotnie rozgrywanych w Rykach zawodach z cyklu Pucharu Polski. Następnie były (rozgrywane w br. w Belgii) zawody King of Europe, w których Morten Carlsen został wicemistrzem w klasie aut RWD i zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Potem kierowcy spotkali się na zawodach na Litwie, gdzie Marcin Blauth w swym piekielnie szybkim GMC (zwanym również „kioskiem ruchu”), bezapelacyjnie wygrał rywalizację z kierowcami krajów nadbałtyckich. Do tego doszły zwycięstwa teamu nad Balatonem na Węgrzech, a potem wrześniowe zmagania w Niemczech. W tych ostatnich niemiecka czołówka aut streetowych musiała po raz kolejny docenić szybkość polskich sąsiadów – 9,3 sek. Marcina Blautha i spektakularne 9,43 sek. Witka Karałowa – najszybszy przejazd auta FWD na 1/4 mili po tej stronie Atlantyku! Sezon 2008 w Polsce zakończył się pierwszymi miejscami w swoich kategoriach w Pucharze Polski Marcina i Witka oraz trzecim miejscem Mortena.
”Mimo że pogoda próbowała pokrzyżować nasze plany i często przychodziło walczyć z ‘przeciwnymi wiatrami’, to sezon 2008 trzeba uznać za pełen sukces naszego zespołu. Udało się wywalczyć tytuły Mistrzów w Pucharze Polski, wygrać liczne zawody za granicą, ale przede wszystkim pokonać bariery do tej pory wydające się poza naszym zasięgiem – 9.43 sek. Witka, szybkie „dziewiątki” Mortena i 8.94 sek. moje – te wyniki to zasługa zaangażowania i pomocy naszego głównego sponsora - Dunlopa, świetnej logistyki No Limit i wspaniałego przygotowania maszyn przez Grzegorza Staszewskiego i mechaników z VTG” – podsumował Marcin Blauth, kierowca Dunlop VTG No Limit Racing Team.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 26 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Źródło: Dunlop
Udostępnij

Awaria w trasie? Zadzwoń! Mobilny Serwis Opon!   Toruń 604 216 516    Chojnice 664 96 68 29

kim jesteśmy

Point S UNIGUM to sieć profesjonalnych serwisów ogumienia i szybkich napraw, dostarczająca towary i usługi w konkurencyjnych cenach, z gwarancją najwyższej jakości ich wykonania.

serwis mobilny

Mobilny Serwis Opon, Mobilna Wulkanizacja Toruń i Chojnice, to w pełni wyposażone pojazdy, świadczące usługi naprawy i wymiany wszystkich rodzajów opon w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu.

Zaloguj

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych