Innowacyjna, oszczędna, przyjazna środowisku

W marcu br. Michelin wprowadza na rynek oponę Michelin e.Primacy o najniższych oporach toczenia w swojej kategorii. Opona posiada klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni. To jeden z najlepszych wyników na rynku, zważywszy że opony klasy A oporów toczenia i klasy A lub B przyczepności na mokrej nawierzchni stanowią mniej niż 1% opon dostępnych w sprzedaży. Wyjątkowo niskie opory toczenia przekładają się na zmniejszenie zużycia paliwa w autach spalinowych i poprawiają zasięg samochodów elektrycznych.

Innowacyjna, oszczędna, przyjazna środowisku - opona Michelin e.Primacy

Niski opór toczenia Michelin e.Primacy zmniejsza zużycie paliwa o ok. 0,21 l/100 km co przynosi oszczędność ok. 80 euro w okresie eksploatacji opony. Michelin e.Primacy stanowi również zachętę do zmiany w kierunku elektromobilności oraz napędów hybrydowych. Jej wyniki dotyczące oporów toczenia poprawiają efektywność energetyczną pojazdu elektrycznego o zasięgu 400 km o około 7%, czyli dodatkowe 30 km w porównaniu do innych opon ze swojej kategorii.

Michelin e.Primacy będzie dostępna w sprzedaży od marca 2021 r. w 56 rozmiarach od 15 do 20 cali, dzięki czemu będzie ją można montować w najpopularniejszych modelach samochodów z silnikiem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym – do samochodów miejskich, sedanów i kompaktowych SUV-ów.

Michelin e.Primacy zapewnia doskonałe osiągi dotyczące bezpieczeństwa od pierwszego do ostatniego kilometra. Nawet po przejechaniu dystansu 30 000 km opona z powodzeniem przechodzi europejski znormalizowany test hamowania na mokrej nawierzchni przyjęty w regulaminie nr 117 EKG ONZ i stosowany w procesie homologacji opon.

Wysoką efektywność energetyczną bez uszczerbku dla pozostałych parametrów Michelin e.Primacy zawdzięcza zaawansowanym technologiom opracowanym przez inżynierów z centrum badawczo-rozwojowego Grupy Michelin w Ladoux niedaleko Clermont-Ferrand.

Boki CoolRunning
Boki opony z innowacyjnej mieszanki gumy pochłaniają mniej energii podczas jazdy, obniżając w ten sposób zużycie paliwa i zwiększając zasięg pojazdów z napędem elektrycznym.

Cieńsze opasanie
Opona otrzymała cieńsze opasanie, które za sprawą specjalnej konstrukcji jest równie wytrzymałe, jak opasanie w oponach standardowych. Do produkcji nowego opasania zużywa się także mniej surowców. Kolejną korzyścią z zastosowania nowej konstrukcji jest obniżenie oporu toczenia opony, a wraz z nim mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO 2przez pojazd.

Mieszanka Energy Passive
Technologia opiera się na zastosowaniu w mieszance gumowej elastomerów o większej sprężystości. Te z kolei, w połączeniu ze specjalnym wypełnieniem, ograniczają straty energii i opór toczenia opony, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa lub energii elektrycznej przez pojazd.

Energy AirShield
Energy AirShield to hermetyczna warstwa opasania, która zmniejsza straty energii, a wraz z nimi opór toczenia nowej opony.

Rowki w kształcie litery U
Technologia EverGrip dowiodła swojej skuteczności w oponie Michelin Primacy 4, która zapewnia znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni od nowości do zużycia. Odpowiednie wyprofilowanie rowków zapewnia skuteczne odprowadzanie wody spod opony niezależnie od stopnia zużycia bieżnika.

Technologia Evertread
Technologia Evertread optymalizuje obszar kontaktu opony z podłożem i zapewnia równomierny rozkład sił podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. W efekcie bieżnik zużywa się bardziej równomiernie

Michelin e.Primacy w liczbach
27%: ograniczenie oporów toczenia Michelin e.Primacy w porównaniu do innych opon tej kategorii
0,21 l/100 km: średnie obniżenie zużycia paliwa
80 euro: oszczędność wydatków na paliwo na 35 000 km
174 kg: redukcja emisji CO 2przez cały okres użytkowania opony z korzyścią dla środowiska
7%: wzrost zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym
56: liczba dostępnych rozmiarów (od 15 do 20 cali)

Michelin e.Primacy to pierwsza gama opon Michelin zaprojektowana z wykorzystaniem symulacji wpływu produktu na środowisko. Inżynierowie Michelin zastosowali metody oceny cyklu życia produktu, dzięki którym obliczyli i zoptymalizowali całkowity wpływ opon gamy Michelin e.Primacy na środowisko, począwszy od pozyskania surowców, poprzez produkcję, dystrybucję, użytkowanie i recykling opon.

Michelin opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych