Nowości w gamie Michelin X Multi

Michelin rozszerza gamę swoich opon ciężarowych przeznaczonych do transportu na średnich dystansach. Gama Michelin X Multi powiększa się o cztery nowe opony wyróżniające się większą nośnością oraz uniwersalnym zastosowaniem.

Nowości w gamie  Michelin X Multi

Gama Michelin X Multi to wszechstronne opony ciężarowe zaprojektowane z myślą o firmach transportowych operujących na średnich dystansach na drogach regionalnych i krajowych. Obniżają one koszt użytkowania na kilometr oraz zapewniają doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo dzięki wprowadzeniu najnowszych opatentowanych technologii opony z gamy Michelin X Multi umożliwiają pokonywanie znacznie większych odległości, oferując przebieg wyższy do 30 procent. [1]

W gamie Michelin X Multi pojawiły się dwie całkowicie nowe opony o zwiększonej nośności – Michelin X Multi HLZ oraz Michelin X Multi HLT [2] oraz dodatkowy rozmiar 315/80R22,5 dla opony Michelin X Multi Z oraz Michelin X Multi D.

Modele Michelin X Multi HLZ oraz Michelin X Multi HLT są odpowiedzią na zapotrzebowanie firm transportowych, które oczekują ogumienia wytrzymałego na znacznie większy nacisk – np. w przypadku ciągników wyposażonych w dźwigi oraz naczep z osiami tandemowymi – a jednocześnie wszechstronnego i trwałego, co jest charakterystyczne dla serii Michelin X Multi. Korzyści te są teraz dostępne również dla użytkowników opon 315/80R22,5, których rozmiar stanowi znaczną część całkowitego popytu.

Nowe opony Michelin X Multi HLZ i Michelin X Multi HLT: zwiększona ładowność ciągników i przyczep

Opona Michelin X Multi HLZ

Michelin X Multi HLZ to opona o rozmiarze 385/65R22,5 przeznaczona na oś prowadzącą w zestawach pojazdów użytkowych do pozyskiwania drewna (ciągniki z naczepą oraz ciężarówki z przyczepą), które wyposażono w dźwigi. Nowa konstrukcja opony umożliwiła zwiększenie nośności do 10 ton na oś, jednocześnie pozwalając na wzrost przebiegu o 30 proc. w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. [3] Nowy bieżnik opony Michelin X Multi HLZ został zaprojektowany z myślą o wszystkich typach dróg powszechnie spotykanych w średniodystansowym transporcie krajowym. Dzięki specjalnej mieszance oryginalne rowki bieżnika są mniej głębokie, a jednocześnie pozwalają na większy przebieg.

Opona Michelin X Multi HLT

Michelin X Multi HLT na osie wleczone rozwiązuje kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów (przyczep z dwuosiowym podwoziem), które coraz częściej zastępują przyczepy trójosiowe. Opona jest w stanie udźwignąć ekwiwalent dodatkowej tony na oś [4]. W bieżniku wykorzystano technologie REGENION i CARBION zapewniające dłuższą żywotność (do 25 proc. dodatkowych przebiegów w porównaniu z modelem poprzedniej generacji) [5] oraz mniejsze opory toczenia.

Gama Michelin X Multi dla większej grupy klientów

Gama Michelin X Multi, która do tej pory obejmowała głównie opony w rozmiarze 315/70R22,5, w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie rynkowe została rozszerzona o wersję 315/80R22.5.

Opona Michelin X Multi Z

Opona Michelin X Multi Z w nowym rozmiarze na osie sterujące pozwala na 15-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji [6]. W oponie wykorzystano technologie Michelin REGENION, FORCION i INFINICOIL.

Michelin X Multi D

Michelin X Multi D na osie napędowe umożliwia 10-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z oponą poprzedniej generacji [7]. W bieżniku zastosowano technologię REGENION oraz karkas w technologii POWERCOIL.

Osiągi i wszechstronność przez cały okres użytkowania

Wszystkie opony Michelin X Multi posiadają symbol 3PMSF, który wskazuje na bardzo dobrą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Nawet z częściowo zużytym bieżnikiem – zaledwie 2 mm pozostałej głębokości – opona Michelin X Multi nadal zachowuje wszystkie właściwości ogumienia z oznaczeniem 3PMSF [8].

Podobnie jak wszystkie opony ciężarowe Michelin, opony Michelin X Multi można pogłębiać i bieżnikować. Wydłużona żywotność opon zgodnie z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym pozwala operatorom ciężarówek zmniejszyć zarówno koszty eksploatacji, jak i wpływ na środowisko, jednocześnie korzystając z maksymalnego potencjału swojego ogumienia.

Osiągi gwarantowane przez opatentowane technologie Michelin:

REGENION – samoregenerujący się bieżnik opony, w którym wraz ze zużyciem otwierają się nowe rowki zapewniające doskonałą przyczepność w każdych warunkach przez cały okres użytkowania.

INFINICOIL – stalowy kord nawinięty wzdłuż obwodu toczenia opony nie tylko poprawia wytrzymałość w trudnych warunkach użytkowania, ale także zmniejsza opory toczenia i wydłuża żywotność opony. [9]

POWERCOIL – technologia oparta na zastosowaniu nowej generacji wyjątkowo wytrzymałego stalowego kordu o mniejszej masie, co pozwala produkować lżejsze opony generujące mniejsze opory toczenia przy zachowaniu ich trwałości.

DURACOIL – nowa konstrukcja stopki, w której zastosowano szczególnie wytrzymały nylon, który wzmacnia dolną część ściany bocznej opony i ułatwia bieżnikowanie.

FORCION – nowy materiał wykonany z innowacyjnego środka chemicznego; zwiększa wytrzymałość mieszanki zastosowanej na boku opony, zapewniając jej długą żywotność i odporność na otarcia i przecięcia.



[1] Wewnętrzne testy Michelin przeprowadzone w lutym 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją do 2 mm pozostałej głębokości bieżnika) porównujące oponę 385/65 R 22,5 Michelin X Multi HLZ z poprzednią generacją 385/65R 22,5 X Multiway HD XZE. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[2] Zwiększony indeks nośności: zmiana klasyfikacji indeksu nośności dla Michelin X Multi HLT (164K) w rozmiarze 385/65 R 22,5 w porównaniu z Michelin X Multi T (160K) w rozmiarze 385/65 R 22,5, co oznacza równowartość +1 tony na oś. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[3] Wewnętrzne testy Michelin przeprowadzone w lutym 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją do 2 mm pozostałej głębokości bieżnika) porównujące oponę 385/65 R 22,5 Michelin X Multi HLZ z poprzednią generacją 385/65R 22,5 X Multiway HD XZE. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[4] Zwiększony indeks nośności: zmiana klasyfikacji indeksu nośności dla Michelin X Multi HLT (164K) w rozmiarze 385/65 R 22,5 w porównaniu z Michelin X Multi T (160K) w rozmiarze 385/65 R 22,5, co oznacza równowartość +1 tony na oś. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[5] Wewnętrzne testy Michelin wykonane w lutym 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją do 2 mm pozostałej głębokości bieżnika) porównujące oponę 385/65 R 22,5 Michelin X Multi HLT z poprzednią generacja 385/65R 22,5 Michelin X Multiway HD XZE. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[6] Wewnętrzne obliczenia Michelin wykonane w marcu 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją wyników) dla rozmiaru 315/80 R22,5 w porównaniu z przebiegiem uzyskanym dla wcześniej testowanego rozmiaru 315/70 R22,5 oraz w porównaniu z Michelin X Multiway 3D XZE. Obliczenia wskazują +15 proc. dla opony Michelin X Multi Z 315/80 R 22,5 w zestawieniu z Michelin X Multiway 3D XZE 315/80 R 22,5. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych

[7] Wewnętrzne obliczenia Michelin wykonane w marcu 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją wyników) dla rozmiaru 315/80 R22,5 w porównaniu z przebiegiem uzyskanym dla wcześniej testowanego rozmiaru 315/70 R22,5 oraz w porównaniu z Michelin X Multiway 3D XZE. Obliczenia wskazują +10 proc. dla opony Michelin X Multi D 315/80 R 22,5 w zestawieniu z Michelin X Multiway 3D XZE 315/80 R 22,5. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[8] Wewnętrzne badanie firmy Michelin przeprowadzone w lutym 2018 r. w Ivalo w Finlandii. Test przyczepności na śniegu (3PMSF) na sztywnej ciężarówce 4x2 wyposażonej w opony Michelin X Multi D 315/70 R 22,5 (ten sam wzór bieżnika co w modelu 315/80 R 22,5): w testach opony wypadły stabilnie przy trzech różnych poziomach zużycia bieżnika (nowy/ 8 mm pozostałej głębokości bieżnika/ 2 mm pozostałej głębokości bieżnika). Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

[9] Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Michelin w Centrum Technologicznym firmy. Porównanie osiągów opon Michelin wykorzystujących technologię INFINICOIL z oponami Michelin bez tej technologii. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.

Michelin opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych