Nowa technologia, która redukuje CO2

Firma Bridgestone ogłosiła dziś wprowadzenie nowej, innowacyjnej technologii Enliten bazującej na lekkiej oponie, która charakteryzuje się nieporównywalnym ograniczeniem użycia materiałów i zmniejszeniem oporu toczenia. Pozwala ona zredukować poziom CO2 emitowany przez pojazd i jednocześnie zapewnia tę samą żywotność co standardowa opona. Oprócz korzyści dla producentów, kierowców i środowiska, opony, w których zastosowano technologię Enliten, poprawiają również kierowalność i stabilność pojazdu, zwiększając tym samym przyjemność z jazdy.

Nowa technologia która redukuje CO2 - Bridgestone Enliten

Bardziej zrównoważone, bardziej wydajne
Zmniejszające się zasoby i zmiana klimatu to dwa współczesne globalne megatrendy, które wywierają ogromną presję na środowisko i sektor motoryzacyjny. Reakcją ustawodawców europejskich było wprowadzenie jeszcze bardziej rygorystycznych norm dla producentów OEM w celu redukcji poziomu CO2 emitowanego przez ich pojazdy.

Enliten to przełomowe rozwiązanie zaproponowane przez firmę Bridgestone, które ma osiągnąć te cele za pomocą oryginalnych opon. Technologia ta zmniejsza opór toczenia opony do samochodu osobowego średnio o 20% w porównaniu ze standardową letnią oponą turystyczną klasy premium. Dzięki temu opony z technologią Enliten mogą pomóc zredukować zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach spalinowych, a w pojazdach elektrycznych wydłużyć również żywotność baterii i zwiększyć zasięg pojazdu.

Enliten umożliwia redukcję masy opon do pojazdów osobowych średnio o 10% w porównaniu ze standardową letnią oponą turystyczną klasy premium. Nie tylko ogranicza to zużycie surowców przez producentów do produkcji opony, ale również prowadzi do zmniejszenia oporu toczenia. Technologia Enliten jest w stanie to wszystko osiągnąć bez żadnych kompromisów, jeśli chodzi o zużycie opony czy bezpieczeństwo. Dodatkowo technologia ta poprawia kierowalność i stabilność pojazdu, co przekłada się na większą przyjemność z jazdy.

Nowe podejście do projektowania i produkcji opony
Enliten łączy powyższe parametry za sprawą swojego innowacyjnego podejścia do projektowania i produkcji opony. Technologia ta łączy w sobie autorską mieszankę zapewniającą większą odporność na zużycie oraz mniejszą głębokość bieżnika, zredukowaną i wzmocnioną wykładzinę wewnętrzną i nową koncepcję projektową dedykowanej matrycy.

Paolo Ferrari, dyrektor generalny i prezes Bridgestone na region EMEA, skomentował to słowami: — Bycie odpowiedzialnym to obowiązek każdej osoby i każdego przedsiębiorstwa na tej planecie. Dla przykładu, wszystko, co robimy w Bridgestone, musi przyczyniać się do promowanej przez nas strategii zrównoważonego rozwoju – „Nasz sposób, aby służyć”. Oczywiście nasi klienci mają swoje własne inicjatywy i jako ich partnerzy jesteśmy zobowiązani pomóc im najlepiej jak potrafimy w osiągnięciu ich celów. Pracujemy nad naszą długoterminową wizją środowiskową, aby do 2050 roku i później produkować wyroby z surowców, które są w 100% odnawialne i zrównoważone, a technologia Enliten stanowi w tym zakresie wielki krok naprzód.

W obliczu obecnych trendów społecznych, gospodarczych i technologicznych, Bridgestone bardzo szybko przeobraża się z producenta opon klasy premium w lidera w dziedzinie rozwiązań mobilnych. W ostatnich latach spółka Bridgestone poczyniła znaczne inwestycje w badania i rozwój, wydając ok. 800 milionów euro rocznie (najwyższa kwota w tej branży) na rozwój nowych technologii, produktów i rozwiązań, które umożliwiają klientom, flotom i użytkownikom końcowym bycie bardziej zrównoważonymi i wydajnymi.

Bridgestone ogłosi wkrótce partnerstwo, w ramach którego technologia Enliten będzie stosowana w pojazdach na rynku europejskim.

Bridgestone opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych