Krzemionka nowej generacji w oponach Goodyear

Goodyear rozpoczyna produkcję opon z użyciem krzemionki nowej generacji. Nowatorski komponent ma pomagać w zwiększaniu efektywności paliwowej wytwarzanego przez koncern ogumienia.

Na początek nowa krzemionka zostanie użyta w procesie produkcji opon Goodyear EfficientGrip SUV, które jeszcze w tym miesiącu zadebiutują na rynkach Ameryki Łacińskiej. W kolejnych miesiącach opony zawierające tę krzemionkę zostaną wprowadzone również w innych regionach świata. Co ważne, zastosowanie nowego składnika w produkcji ogumienia pozwoli lepiej chronić środowisko naturalne.

Goodyear krzemionka Agilon

Nowa krzemionka to efekt ponad dziesięcioletniej współpracy naukowców Goodyeara i PPG Industries, którzy analizowali wpływ chemicznie obrabianej krzemionki na osiągi opon. Głównym celem prac inżynierów było znalezienie rozwiązania pozwalającego na dalsze zmniejszenie oporu toczenia, bez niekorzystnego wpływu na trakcję na mokrej nawierzchni. Efekty prac uczonych znalazły już zastosowanie w produkcji nowych opon - Goodyear EfficientGrip SUV, w których zestawienie najnowszej krzemionki w mieszance bieżnika z jego nowym wzorem pozwoliło na jednoczesne zmniejszenie oporu toczenia i poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni.

„Nasi klienci na całym świecie domagają się bardziej efektywnych paliwowo opon, przy jednoczesnym zachowaniu pozostałych parametrów produktu. Aby sprostać temu wyzwaniu nasi materiałoznawcy pracowali w interdyscyplinarnych zespołach i w porozumieniu z inżynierami, odpowiadającymi za projekt i konstrukcję opon, opracowali zintegrowane rozwiązanie, które optymalizuje parametry ogumienia. Nowa krzemionka odgrywa kluczową rolę w wychodzeniu naprzeciw potrzebom naszych klientów” - powiedział David Zanzig, dyrektor globalnego działu materiałoznawstwa Goodyear.

Warto pamiętać, że krzemionka odgrywa bardzo dużą rolę w produkcji ogumienia, bowiem wzmacnia mieszankę bieżnika. Zastosowanie jej zamiast sadzy, tradycyjnego środka wzmacniającego opony, pozwala na zmniejszenie oporów toczenia, co ma bezpośrednie wpływ na poprawę ekonomiki spalania pojazdu.

Ponadto nowa krzemionka – sprzedawana przez PPG pod nazwą AGILON – jest również korzystna dla środowiska, ze względu na proces jej przetwarzania. Krzemionkę tę łatwiej mieszać z innymi komponentami bieżnika, w związku z czym fabryki mogą zużywać mniej energii w procesie produkcji opony i ograniczać emisję spalin.

Opracowanie krzemionki nowej generacji to kolejny etap prac Goodyeara na rzecz stworzenia rozwiązań i technologii produkcji opon bardziej przyjaznych dla środowiska. Warto przypomnieć, że firma już od kilku lat bada m.in. możliwości związane z zastosowaniem krzemionki, czego przykładem jest m.in. podpisana w ubiegłym roku umowa z dostawcami na zakup krzemionki pochodzącej z popiołu ze spalania łusek ryżowych.

„Choć żadne z nowych źródeł nie jest w stanie w pełni zaspokoić naszego zapotrzebowania na krzemionkę, każde z nich odgrywa ważną rolę w naszym łańcuch dostaw i stanowi istotny element w staraniach o opony bardziej przyjazne środowisku” - powiedział D. Zanzig.


Źródło: Goodyear
Udostępnij

Goodyear opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych