Polskie dzieci ponownie zwycięzcami konkursu Bridgestone

Piąta edycja konkursu Bridgestone dla dzieci Dreams at heArt przyciągnęła rekordową liczbę zgłoszeń. Tym razem prace rysunkowe do programu nadesłało ponad 55,6 tysięcy uczniów z Europy, czyli o ponad 15 tysięcy więcej niż w zeszłym roku (40,7 tysięcy w edycji 2008).

Co więcej, wśród uczestników konkursu znaleźli się reprezentanci już dwudziestu pięciu państw, w tym po raz pierwszy krajów bałtyckich, Słowacji i Rumunii. Mimo rosnącej konkurencji, wśród zwycięzców konkursu, podobnie jak w latach ubiegłych, znaleźli się głównie reprezentanci Polski.

dreams_at_heart_wyniki
W kategorii wiekowej od 0-7 lat pierwsze miejsce zajęła praca Domingo Gromniaka z Tarnowa, ucznia Niepublicznego Przedszkola Sióstr Serafinek. W kategorii wiekowej od 8-9 lat drugie i trzecie miejsca przypadły kolejno: Cezaremu Szaro z Chociwla (Szkoła Podstawowa im. Zdobywców Wału Pomorskiego) oraz Agnieszce Wronie z Tarnowa (Szkoła Podstawowa nr 14 im. Stanisława Jaracza). Wśród dzieci pomiędzy 10 a 11 rokiem życia pierwsze miejsce zajął Igor Kiasels z Biadolin Szlacheckich (Publiczna Szkoła Podstawowa), a trzecie - Michał Gilski z Poznania (Publiczna Salezjańska Szkoła Podstawowa).
Prace konkursowe oceniło jury w składzie: David Ward, Dyrektor Generalny Fundacji FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) oraz Anne Adriaens-Pannier z Belgijskiego Królewskiego Muzeum Sztuk Pięknych.

Wszystkie rysunki można obejrzeć stronie www.dreamsatheart.comw dziale Art Gallery.

Bezpieczeństwo drogowe i edukacja ekologiczna
Dreams at heArt jest częścią ogólnoświatowej kampanii Bridgestone na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach, prowadzonej pod hasłem Safety at heArt. Konkurs ma na celu pobudzenie wyobraźni przyszłych kierowców i zachęcenie ich do wyrażenia swoich kreatywnych pomysłów dotyczących bezpieczeństwa drogowego i ekologii w postaci rysunku. Jest otwarty dla wszystkich dzieci do 11 lat. Prace są oceniane w trzech kategoriach wiekowych: do 7 lat, 8-9 lat oraz 10-11 lat.

W Bridgestone wierzymy, że wczesne rozpoczęcie edukacji na temat bezpieczeństwa drogowego i środowiska, odegra ważną rolę, gdy nasi podopieczni za parę lat usiądą za kierownicą. Cieszy nas, że konkurs Dreams at heArt jest jednocześnie dobrą zabawą dla dzieci, które biorą w nim udział z entuzjazmem - tłumaczy Des Collins, Wiceprezes Europejskiego Biura ds. Komunikacji Bridgestone Europe.

Temat edycji 2009 Bezpieczne podróżowanie w bardziej zielonym świecie był spójny z założeniami dwóch pozostałych kampanii, prowadzonych wspólnie przez Fundację FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) i Bridgestone. Są to inicjatywa Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa jazdy samochodem poprzez promocję odpowiedzialności wśród kierowców, oraz kampania Make Cars Green promująca 10 zasad ekologicznego podróżowania.

Źródło: Bridgestone
Udostępnij

Bridgestone

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych