Nowy standard bieżnikowania od Goodyeara

Nowy standard bieżnikowania opon Goodyear pozwala korzystać ze wszystkich zalet Technologii Max oferowanej w nowych oponach.

TreadMax logoTreadMax to najnowsza linia produktów bieżnikowanych dla opon z generacji Max Technology. Nowy produkt łączy w sobie właściwości opon z rodziny technologii Goodyear Max w oponach bieżnikowanych, oferując parametry równe tym, jakie znajdziemy w nowej oponie z technologią Max. Wprowadzając TreadMax, Goodyear ustanawia nowy standard dla branży opon do samochodów ciężarowych.

Obecny sytuacja ekonomiczna w połączeniu z wysokimi cenami paliwa powodują, że atuty technologii TreadMax stają się jeszcze wyraźniejsze. Nowy produkt gwarantuje potencjalnie takie same parametry, jeśli chodzi o zużycie paliwa i przebieg, jak w nowych oponach Goodyear.

Goodyear Treadmax LHD„W dzisiejszych realiach biznesowych każdy operator chce uzyskać jak najwięcej korzyści w ramach tego samego budżetu. TreadMax nie tylko wydłuża żywotność topowych opon Goodyeara, ale również poprawia ich parametry w zakresie przebiegu i zużycia paliwa” – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska. „TreadMax wykorzystuje wyłącznie karkasy wykonane w technologii Goodyear Max oraz te same materiały i wzory bieżników, jak w naszych oponach najnowszej generacji. Oznacza to, iż opony TreadMax oferują te same korzyści, co nowe opony, generując jednak niższe koszty oraz w mniejszym stopniu wpływają na środowisko” - dodał J. Krupa

Celem firmy Goodyear jest produkowanie opony bieżnikowanych, pod względem parametrów, niezawodności i wyglądu równych nowym oponom. Osnowy z technologią Max zostały specjalnie zaprojektowane w taki sposób, aby ich stabilność i odporność na uszkodzenia można było w normalnych warunkach wykorzystać do ponownego bieżnikowania.

Dostępne rozmiary:
Goodyear TreadMax RHD II
315/80R22.5
315/70R22.5
295/80R22.5

Goodyear TreadMax LHD II
315/80R22.5
315/70R22.5
295/80R22.5

TreadMax RHD II z technologią KMax
Opona TreadMax RHD II, podobnie jak Goodyear Regional RHD II, została stworzona specjalnie z myślą o rozmaitych zastosowaniach we współczesnym transporcie regionalnym. Opony TreadMax powtarzają parametry znane z Regional RHD II, która oferuje dłuższy przebieg w porównaniu ze swoją poprzedniczką, jak również krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz mniejsze zużycie paliwa.

TreadMax LHD II z technologią FuelMax
TreadMax LHD II oferuje te same parametry, co Goodyear Marathon LHD II. Obie opony wykorzystują nową, zaawansowaną technologię Goodyear FuelMax. Kluczem do niej jest zastosowanie innowacyjnego składnika mieszanki bieżnika o wysokiej zawartości krzemionki, połączone ze specjalnym kształtem bieżnika. Pozwala to zmniejszyć opór toczenia, co z kolei przenosi się na mniejsze zużycie paliwa.

Technologia Goodyear Retread
Technologia Retread odzwierciedla filozofię Goodyeara dążenia do ciągłego obniżania kosztów operatorów flot przez dostarczanie im ekologicznych i kompleksowych rozwiązań. Ta technologia ma swój początek już w momencie projektowania nowej opony, we współpracy z producentami montującymi opony jako wyposażenie fabryczne oraz operatorami flot. Najnowsze składniki mieszanki, konstrukcja oraz technologia budowy osnów gwarantują maksymalną żywotność opony. Wysokiej jakości proces bieżnikowania w najlepszy możliwy sposób odtwarza osiągi nowej opony, tj. takie same parametry i niezawodność.

Goodyear Retread niesie ze sobą również korzyści w wymiarze ekologicznym. Wydłużenie przebiegu opony oznacza oszczędność surowców, ograniczenie ilości substancji chemicznych wprowadzanych do środowiska oraz zmniejszenie liczby utylizowanych osnów. Parametry opony TreadMax pozwalają również zmniejszyć zużycie paliwa, a jej żywotność jest dłuższa od tej, jakiej można się spodziewać w przypadku innych bieżnikowanych produktów. Oszczędności te oznaczają zatem redukcję emisji CO2 poprzez zmniejszenie ilości paliwa, mniej zużytych surowców, krótszy proces produkcji, mniej odpadów do utylizacji oraz niższy koszt dla klienta.
Goodyear uważa bieżnikowanie za istotny element obniżania kosztów po stronie użytkowników końcowych. Opony Goodyear mogą być rowkowane po pierwszym zużyciu oraz po bieżnikowaniu, co oznacza optymalne wydłużenie ich żywotności. Zależnie od zastosowania, możliwe jest wielokrotne bieżnikowanie. Proces bieżnikowania opracowany przez Goodyear odtwarza geometrię i kształt styku opony z nawierzchnią nowej opony, gwarantując tym samym najwyższą niezawodność.
Opony TreadMax będą produkowane w zakładach bieżnikowania Goodyear w Riom we Francji oraz we Wolverhampton w Wielkiej Brytanii, w których w ostatnim czasie zainstalowano najnowsze, zaawansowane technologicznie urządzenia. Opony TreadMax uzupełnią ofertę produktów bieżnikowanych Goodyear NextTread do samochodów ciężarowych. NextTread oferuje szeroką gamę opon bieżnikowanych na gorąco i na zimno.
Oferta opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów produkowanych przez Goodyear Tire & Rubber Company obejmuje ponad 400 różnych rodzajów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie fabryczne, w tym Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler oraz Iveco. Goodyear jest również dostawcą opon dla wszystkich największych producentów przyczep.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 75.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Źródło: Goodyear
Udostępnij

Goodyear opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych