Dunlop SP Sport Maxx TT - precyzja gwarantowana przez Kevlar

Nowa letnia opona letnia Dunlopa, stworzona zzastosowaniem Kevlaru®,gwarantuje wyjątkowo stabilną i bardziej precyzyjną jazdę.

Opona Dunlop SP Sport Maxx TT Dunlop wprowadza na rynek oponę ultra-high performance SP Sport Maxx TT, w której zastosowano Kevlar® firmy DuPont™. Dunlop SP Sport Maxx TTzawiera także specjalny składnik z nanocząsteczkiami, opracowany na potrzeby sportów motorowych, a także system Touch Technology.

Wprowadzenie na rynek SP Sport Maxx TT oznacza rozszerzenie oferty Dunlopa w segmencie opon typu ultra-high performance o kolejną oponę, po wielokrotnie nagradzanej Dunlop SP Sport Maxx. W porównaniu do poprzedniej, nowa opona Dunlopa oferuje jeszcze więcej informacji przekazywanych kierowcy z drogi, lepsze właściwości jezdne na mokrej i suchej nawierzchni, sprawniejsze wchodzenie w zakręty oraz większą stabilność przy dużych prędkościach.

Precyzja zapewniana przez Kevlar®
Opracowane przez firmę DuPont™ włókno syntetyczne Kevlar® jest pięć razy mocniejsze od stali oraz zachowuje swoją wytrzymałość i odporność w szerokim zakresie temperatur. Znajduje ono zastosowanie w różnych ekstremalnych sytuacjach – od sportów motorowych i żeglarstwa, po lotnictwo i technologie kosmiczne.Unikalna kombinacja właściwości czyni z włókna Kevlar® najlepsze rozwiązanie w coraz większej liczbie zastosowań, gdzie liczy się niewielka masa, ogromna wytrzymałość oraz odporność na korozję. W całej stopce opony SP Sport Maxx TT został zastosowany innowacyjny składnik Kevlar® Engineered Elastomer (EE).Dzięki jego zastosowaniu usztywnione zostają boki opony, które stają się bardziej odporne na skręcanie, napięcie i nagrzewanie. Dzięki temu opona zapewnia zwiększoną stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz większą precyzję jazdy, jak również przekazuje kierowcy więcej informacji. Użycie składnika Kevlar® EE w całej stopce to przełom w technologii produkcji opon.
Wzmocniona stopka Maxx TT
Składnik z nanocząsteczkami, opracowany na potrzeby sportów motorowych
Nanocząsteczki to istotny składnik przy produkcji materiałów najbardziej zaawansowanych technologicznie. Stworzone za ich pomocą elementy mogą osiągać twardość przewyższającą diament. Dzięki użyciu składników mieszanki i wypełniaczy o wielkości cząsteczek mniejszej od 100 nanometrów (jeden nanometr to jednomilionowa część milimetra), opracowanych na potrzeby sportów motorowych, Dunlop SP Sport Maxx TT zapewnia zwiększoną przyczepność oraz żywotność. To oznacza wiele konkretnych korzyści: polepszoną przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, lepszą charakterystykę hamowania oraz mniejsze zużycie.

Touch Technology – poczuj drogę
Przekrój opony Maxx TTW Dunlop SP Sport Maxx TT zostały wykorzystane rozwiązania Touch Technology, które zapewniają wyjątkową precyzję kierowania, doskonałą stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością i w zakrętach, a także nadzwyczajne czucie drogi, dające kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem. Dzięki temu entuzjaści jazdy samochodem mogą skoncentrować się na tym, co się naprawdę liczy: na przyjemności z jazdy.
Usztywniona konstrukcja opony oparta jest na technologii Dunlop Multi Radius Tread (MRT). Zazwyczaj wzór bieżnika oparty jest na trzech różnych promieniach. Konstrukcja Dunlop MRT opiera się na dziesięciu różnych promieniach, przez co ciśnienie wewnątrz opony jest bardziej efektywnie rozprowadzane. Kształt opony zmienia się płynnie podczas przechodzenia z zakrętów do prostej, dzięki czemu zapewnia znacznie lepszą kontrola nad zachowaniem obszaru styku opony z nawierzchnią podczas jazdy.
Nowa generacja opon Dunlop posiadai od 4 do 8 % większy obszar styku opony z nawierzchnią, w zależności od rozmiaru i typu opony. Bardziej płaski profil z większą powierzchnią styku z drogą dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opona reaguje szybciej i bardziej precyzyjnie.
Opony wyposażone w rozwiązania Touch Technology dotykając nawierzchni przekazują kierowcy więcej dokładnych informacji z drogi. Podczas jazdy kierowcy odbierają sygnały płynące z nawierzchni poprzez całe ciało. Ucho wewnętrzne, odpowiedzialne za równowagę, interpretuje ustawienie auta. Jeśli samochód wypada z optymalnego toru jazdy, kierowca odczuje zachwianie równowagi i skoryguje go. Ręce dotykające koła kierownicy umożliwiają wyczucie momentu obrotowego – im mniejsza wartość tej siły, tym gorsza przyczepność. Kierowca odbiera również informacje poprzez fotel, który połączony jest z zawieszeniem oraz poprzez pedały, umożliwiając mu kontrolę przyczepności podczas hamowania. Jazda samochodem wyposażonym w opony Dunlop potęguje wrażenia dotykowe, dzięki którym kierowca odbiera istotne informacje, mające wpływ na jego doświadczenia z jazdy.

Konstrukcja bieżnika – więcej informacji z nawierzchni oraz większa precyzja jazdy
SP Sport Maxx TT posiada masywny, szeroki i sztywny bark zewnętrzny, większą ilość rowków w środkowej części oraz usztywnione bloki na barku wewnętrznym, przez co dostarcza kierowcy więcej wyczuwalnych wrażeń: od lepszej przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni oraz poprawionej stabilności przy pokonywaniu zakrętów do większej odporności na aquaplaning i polepszoną stabilność przy dużych prędkościach.

„Opony ultra-high performance Dunlopa od dawna stanowią punkt odniesienia w wielu testach. Naszym celem jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań w technologii produkcji opon, dlatego jesteśmy dumni, że możemy przedstawić SP Sport Maxx TT z technologią Kevlar® firmy DuPont™ - kolejną innowację w branży oponiarskiej” – powiedział Tomasz Dwojak, Kierownik marki Dunlop w Goodyear Dunlop Tires Polska. „Opona Dunlop SP Sport Maxx TT zapewnia większą kontrolę, pewność prowadzenia i stabilność przy pokonywaniu zakrętów oraz przekazuje więcej informacji z nawierzchni. Pozwala poczuć ambitnym kierowcom zadowolenie z wyjątkowej precyzji jazdy, która do tej pory była przywilejem wyłącznie kierowców rajdowych” – dodał Tomasz Dwojak.

„Nowe zastosowanie składnika Kevlar® Engineered Elastomer w oponie Dunlop SP Sport Maxx TT to prawdziwa innowacja w technologii produkcji opon. Cieszymy się, że udało się jej dokonać dzięki technologii firmy DuPont™” - powiedział Richard Brooks, Global Automotive Marketing Manager w dziale Inżynieryjnych Włókien Technicznych (Advanced Fiber Systems) DuPont™.

Opona Dunlop SP Sport Maxx TT jest dostępna w 15 rozmiarach:
205/50ZR17 93Y XL
225/45ZR17 94Y XL
245/40ZR17 91Y
215/50ZR17 91Y 225/55ZR17 101Y XL 245/40ZR18 93Y
225/50ZR17 98Y XL
235/45ZR17 97Y XL 245/40ZR18 97Y XL
215/45ZR17 91Y XL
225/40ZR18 92Y XL 255/35ZR18 94Y XL
225/45ZR17 91Y 235/40ZR18 95Y XL 235/45ZR17 94Y
XL – opona wzmocniona

Dunlop Dunlop, marka należąca do koncernu The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, które zakładane są w tak cenionych samochodach jak BMW 1 czy BMW 5. Opony Dunlopa oferowane są jako wyposażenie oryginalne takich marek, jak Alfa Romeo, AMG, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes, Porsche czy TVR.

Goodyear Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 26 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Źródło: Dunlop
Udostępnij

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych