Dunlop Sport Maxx RT celuje w pole position

Dunlop, rozszerza swoją ofertę w Europie o oponę Dunlop Sport Maxx RT (Racing Technology). Model ten deklasuje konkurencyjne opony tej kategorii w wynikach hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz w zakresie oporu toczenia.

Dunlop Sport Maxx RT (Racing Technology) została zaprojektowana specjalnie z myślą o amatorach aut o potężnych silnikach, którzy chcą spróbować swych sił w walce o pierwsze lokaty podczas najbardziej prestiżowych wyścigów świata.

Opona Dunlop Sport Maxx RT

„Dziedzictwo Dunlopa opiera się na doskonałej ofercie opon, tworzonej specjalnie z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy, oraz na osiągnięciach firmy w wyścigach. Dziś wprowadzamy do oferty nowy model opon o wysokich osiągach – Sport Maxx RT. Nowa linia jest wynikiem doświadczeń zebranych podczas 120-letniej obecności Dunlopa zarówno na torach, jak i drogach. To opona będąca owocem wielu lat pracy, wyróżniająca się dużym potencjałem, którą trzeba koniecznie przetestować” – powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop.

Atutem nowej opony jest wykorzystanie rozwiązań technologicznych stosowanych dotąd na torach wyścigowych. Sport Maxx RT wyróżniają się wyższą przyczepnością dzięki mieszance gumowej pochodzącej z opon wyścigowych, która zapewnia lepsze dostosowywanie się opony do różnorodnych dróg oraz doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach. Opona jest również bardzo stabilna dzięki masywnym blokom barkowym bieżnika, które zwiększają powierzchnię styku z nawierzchnią podczas pokonywania zakrętów, szczególnie przy dużej prędkości.

Na mokrej nawierzchni opony Sport Maxx RT również sprawują się na miarę swojego wyścigowego charakteru. Opona wyróżnia się dużą odpornością na aquaplanning dzięki centralnym rowkom, które usuwają większe ilości wody. Okrągła stopka opony umożliwia usuwanie wody przez rowki poprzeczne, dzięki czemu opona przenosi moc na nawierzchnię drogi, a nie na powierzchnię wody.

Krótszą drogę hamowania, szczególnie z wysokich prędkości, osiągnięto poprzez zastosowanie specjalnych bloków hamujących wbudowanych w rzeźbę bieżnika. Bloki te, wzmocnione blokami poprzecznymi, przeciwdziałają unoszeniu tylnej krawędzi opony, dzięki podwyższonej sztywności.

Sport Maxx RT przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa przez pojazd m.in. poprzez ograniczenie wytwarzania ciepła przez oponę podczas kontaktu z nawierzchnią oraz zastosowanie aerodynamicznych ścian bocznych i gładkich barków, które redukują opór powietrza.

Niedawno przeprowadzone przez TÜV badania opon Sport Maxx RT potwierdzają ich wysokie parametry. Opona Sport Maxx RT ma znaczną, 7% przewagę nad konkurencyjnymi oponami jeśli chodzi o hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni. Ponadto niezależne testy pokazały wyraźną, 11% przewagę w zakresie oporu toczenia nad najważniejszymi konkurentami.

„Wprowadzenie w 2012 roku Dunlop Sport Maxx RT ilustruje naszą wiodącą pozycję na rynku producentów opon Ultra High Performance (UHP), tj. do pojazdów o wysokich osiągach. Obserwujemy spory wzrost tego segmentu, a więc nasza nowość wychodzi naprzeciw potrzebom kierowców i producentów samochodów” - wyjaśnia Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop.

Opona Sport Maxx RT debiutuje na rynku w czasie, kiedy kierowcy i producenci oryginalnego wyposażenia coraz częściej odchodzą od kół o średnicy 16 cali na rzecz 17- i 18-calowych, czyli rozmiarów, w których oferowana będzie opona Sport Maxx RT. Nowa opona powstała z przeznaczeniem do wiodących marek samochodów o dużych mocach, takich jak Audi, Maserati, Mini, BMW, Jaguar czy Mercedes AMG.


Źródło: Dunlop
Udostępnij

Dunlop opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych