Nowe opony do pojazdów ciężarowych zapewniające dużą nośność

Goodyear wprowadza na rynek opony High Load w związku z oczekiwanym wzrostem obciążenia przednich osi pojazdów ciężarowych, który związany będzie z wprowadzeniem w 2013 roku normy emisji spalin Euro VI.

Opona Goodyear Regional RHS II HL

Możliwość wzrostu obciążenia przedniej osi przełoży się również na opcję większego załadunku naczep. Nowe europejskie przepisy zaostrzają standardy emisji spalin w sposób zbliżony do regulacji wprowadzonych w 2010 roku w USA. Będzie się to wiązać z koniecznością weryfikacji wyposażenia pojazdów ciężarowych. Goodyear opracował opony High Load na oś sterującą, żeby skompensować wzrost obciążenia na przednią oś. Oprócz nowych opon na oś sterującą, linia High Load obejmuje opony do naczep, które mogą zwiększyć nośność osi nawet o 1000 kg, umożliwiając obciążenie osi ciężarem dochodzącym do 10 ton. Aby zwiększyć nośność opony zastosowano między innymi innowacyjną technologię marki Goodyear - Interlaced Strip, polegającą na specjalnym przeplocie opasań w czole oraz nowy kształt wnętrza opony.

Nowa linia opon o zwiększonej nośności obejmuje dziesięć modeli, w tym cztery opony Goodyear Marathon LHS II + na oś sterującą do przewozów długodystansowych, pięć opon Goodyear Regional RHS II na oś sterującą oraz oponę Goodyear Regional RHT II do naczep do przewozów regionalnych.

Opona umożliwiająca 10-tonowe obciążenie
Nową oponę do naczep RHT II 385/65R22.5 zaprezentowano jako prototyp podczas targów branży transportowej IAA Commercial Vehicle Show 2010 w Hanowerze. Opona pozwala na obciążenie osi ciężarem 10 ton i przynosi operatorom flot korzyści dzięki nowemu podejściu do redukcji masy pojazdu. Za sprawą nowych opon można zastosować wózek dwuosiowy o nośności 20 ton zamiast typowego, 24-tonowego wózka trójosiowego. Jest to możliwe ponieważ innowacyjne opony 385/65R22.5 wyróżniają się indeksem nośności 164, czyli 5 ton, zamiast typowego 160, czyli 4,5 tony. W przypadku ciągnika 4x2 z 20-tonową naczepą, typu tandem DMC, nośność wynosi 38 ton, zaś w przypadku ciągnika 4x2 z naczepą trójosiową - 40 ton, jednak wózek typu tandem jest o tonę lżejszy niż jego trójosiowy odpowiednik. Dzięki temu naczepa wyposażona w taki wózek wyróżnia się doskonałą nośnością przy znacznie niższym koszcie zakupu i użytkowania niż większość konwencjonalnych naczep trójosiowych.

Technologia Interlaced Strip
Opatentowana przez Goodyear technologia Interlaced Strip, to innowacyjne wzmocnienie opasania w czole opony. Wzmocnienie to składa się z warstwy stali na czole opony, która pozwala zwiększyć nośność opony nawet o 7%. Przy produkcji opony opasanie nakładane jest spiralnie i przeplata się samo ze sobą przy każdym obrocie, co zwiększa nośność opony. Oprócz większej nośności, dodatkową korzyścią jest mniejsze odkształcanie osnowy podczas ugięcia oraz równomierny rozkład ciśnienia powietrza przez cały okres eksploatacji opony, co sprzyja lepszemu profilowi zużycia. Przekłada się to na potencjalne wydłużenie żywotności opony.

Technologia Max
Nie wszystkie opony serii High Load posiadają technologię Interlaced Strip, lecz wszystkie mają nowy kształt wnętrza opony, optymalizujący je pod kątem dodatkowej nośności.
Opony Goodyear Marathon LHS II + wyposażono w technologię FuelMax. Podstawą tej technologii, dzięki której opony wyróżniają się niskim oporem toczenia pozwalającym oszczędzać paliwo, są innowacyjne mieszanki bieżnika o dużej zawartości krzemionki oraz nowa technologia pod nazwą Silefex, zastosowana w najnowszej oponie Goodyear LHS II +. Silefex to innowacyjna, zmniejszająca zużycia paliwa mieszanka bieżnika, zawierająca specjalną kompozycję krzemionkowych wypełniaczy i naturalnej gumy najwyższej jakości. Rzeźba bieżnika tych opon zapewnia nie tylko niski opór toczenia i równomierne zużycie, dobre prowadzenie i stabilność, ale także doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni.

Goodyear Regional RHS II i RHT II to opony na oś sterującą i oś naczepową, przeznaczone dla pojazdów ciężarowych obsługujących przewozy regionalne. Opony te posiadają technologię KMax, której celem jest maksymalizacja przebiegów, szeroki zakres zastosowań oraz zmniejszenie zużycia paliwa, prowadzące do redukcji kosztów przewozów.


Źródło: Goodyear
Udostępnij

Goodyear opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych