Firestone Winterhawk EVO - zwycięzca testu TUV!

Gama Winterhawk jest jedną z najpopularniejszych wśród opon zimowych. Na tegoroczne zmagania ze śniegiem i lodem producent proponuje nowe modele oznaczone symbolami 2 EVO i 2V EVO.

Firestone Winterhawk EVO

Firestone Winterhawk 2 EVO to model opony z kierunkowym bieżnikiem z indeksem prędkości T i H, w rozmiarach 13 - 17 cali. Drugi z modeli ma natomiast bieżnik asymetryczny, indeks prędkości V, a także większa gamę rozmiarów: 16 - 18 cali.

Inżynierowie projektujący opony starali się znaleźć optymalne rozwiązanie pozwalające na możliwie najlepsze osiągi i parametry obu opon zarówno na śniegu i lodzie, jak i na suchej nawierzchni, kiedy zima pokazuje swoje łagodniejsze oblicze.

I tak, wysoka zawartość krzemionki w zastosowanej mieszance ma pozwolić na minimalne zużycie na suchej nawierzchni i doskonałe parametry jezdne przy zimowej aurze. Klocki bieżnika zastosowane w Winterhawk EVO zapewniają maksymalną przyczepność i hamowanie na oblodzonej nawierzchni. Zwiększona ilość poprzecznych krawędzi polepsza prowadzenie na śniegu i zapewnia wysoką przyczepność na zakrętach. W celu zwiększenia sztywności bieżnika, opony te posiadają więcej długich i wąskich połączonych klocków i żeber centralnych. To jest także gwarancją doskonałych osiągów na suchej nawierzchni. Podłużne, główne rowki bieżnika zapewniają natomiast efektywny drenaż wody spod bieżnika, co jest gwarancją dobrej przyczepności przy przyspieszaniu i hamowaniu.

Konstrukcje opon EVO i trzech innych konkurentów testował w marcu i kwietniu bieżącego roku instytut TUV Automotive. Efekt? Firestone Winterhawk 2 EVO okazał się najlepszą oponą na śniegu, podczas hamowania na mokrej nawierzchni oraz wysoko oceniono również przyczepność na suchej nawierzchni.


Źródło: Firestone
Udostępnij

Firestone opony test

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych