Opony M+S (błotno/śniegowe) obowiązkowe w Niemczech

Nowe niemieckie przepisy wymagają stosowania na osi napędowej opon M+S na nawierzchni pokrytej śniegiem, lodem i szronem.

Opony M+S (błotno/śniegowe) obowiązkowe w Niemczech

Nowelizacja kodeksu drogowego, która została niedawno uchwalona przez izbę wyższą niemieckiego parlamentu niesie ze sobą poważne konsekwencje dla sektora transportu drogowego. Kilku francuskich przewoźników poinformowało firmę Continental - międzynarodowego dostawcę dla przemysłu motoryzacyjnego i producenta opon - że ich ciężarówki zostały poddane kontroli podczas przejazdu przez Niemcy. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie autobusy o liczbie miejsc większej niż osiem, jak również wszystkie pojazdy ciężarowe o masie ponad 3,5 tony będą musiały być w przyszłości wyposażone w opony M+S jeżeli nawierzchnia drogi pokryta jest lodem, ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. Nowa ustawa weszla w życie w sobotę, 4 grudnia. Firma Continental poinformowała, że wszystkie produkowane przez nią opony przeznaczona na oś napędową oznaczone są symbolem M+S, w związku z czym automatycznie spełniają wymagania nowego niemieckiego prawa.

Dr Hans-Joachim Nikolin, szef działu Opon Pojazdów Użytkowych firmy Continental postrzega przyjęcie nowych przepisów jako krok w kierunku uczynienia regulacji prawnych bardziej przejrzystymi: "Z punktu widzenia konsumenta to lepiej, że niemieccy prawodawcy w jasny sposób określili, które opony są odpowiednie do użytku w zimie i kiedy należy je stosować." Należy jednak pamiętać, że w celu osiągnięcia optymalnego poziomu bezpieczeństwa w warunkach zimowych zamiast opon noszących symbol M+S lepiej jest stosować ogumienie oznaczone jako typowo zimowe. "Po serii przeprowadzonych przez nas testów zalecamy stosowanie na wszystkich osiach specjalistycznych opon zimowych, takich jak SCANDINAVIA. Ich dobór zależy też od masy ładunku oraz warunków, w jakich pracuje pojazd. Już przy prędkości 40 km/h opony te pozwalają zmniejszyć dystans niezbędny do zatrzymania się o jedną długość pojazdu" - podkreśla dr Nikolin. Zaleca się również, aby głębokość bieżnika znacznie przekraczała wymaganą wartość 1,6 mm. Aby opona pojazdu użytkowego dobrze spisywała się w warunkach zimowych, głębokość jej bieżnika powinna wynosić co najmniej 6 mm.

Oprócz opon M+S na oś napędzaną, które są teraz obowiązkowe podczas przejazdu przez Niemcy, Continental oferuje również drugą generację typowo zimowych opon SCANDINAVIA do kompletnych zestawów ciągnik/naczepa - należy pamiętać, że opony naczepy odgrywają kluczową rolę podczas hamowania.

Wysoki poziom bezpieczeństwa w zimie jest również priorytetem dla przewoźników autobusowych. W związku z powyższym dział Opon Użytkowych firmy Continental opracował także specjalną oponę HSW2 Coach, cieszącą się doskonałą opinią na rynku.


Źródło: Continental
Udostępnij

opony porady

Awaria w trasie? Zadzwoń! Mobilny Serwis Opon!  
Toruń 604 216 516    Grudziądz nieczynny do 30.06.2017    Żnin 668 80 40 20

kim jesteśmy

Point S UNIGUM to sieć profesjonalnych serwisów ogumienia i szybkich napraw, dostarczająca towary i usługi w konkurencyjnych cenach, z gwarancją najwyższej jakości ich wykonania.

serwis mobilny

Mobilny Serwis Opon Toruń, Grudziądz i Żnin, to w pełni wyposażone pojazdy, świadczące usługi naprawy i wymiany wszystkich rodzajów opon w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu.

Zaloguj