Tkwimy w korkach, ale kochamy środowisko

Jak wynika z badań przygotowanych przez Pentor na zlecenie Michelin Polska coraz więcej czasu spędzamy w korkach, a mimo tego uważamy się za eko-świadomych kierowców.

Najczęściej stosowanym sposobem na zmniejszenie zużycia paliwa nie jest jednak unikanie korków, ale ekonomiczna jazda (ecodriving), której zasady stosuje już 41 proc. kierowców.

Aż trzy czwarte polskich kierowców stoi w korku przynajmniej raz w miesiącu, a 44 proc. co tydzień lub częściej. W tej sytuacji nie dziwi, że korki są wskazywane jako druga, po dynamicznej jeździe przyczyna zwiększonego zużycia paliwa. W porównaniu z 2008 r. aż o 15 proc. wzrosła liczba ankietowanych wskazujących korki jako najważniejszą przyczynę wzrostu zużycia paliwa. Tylko 10 proc. badanych aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko stosuje radykalne kroki – odstawia samochód do garażu i wybiera rower, komunikację publiczną lub spacer.

Nie wszyscy chcą pojechać na wakacje rowerem, kajakiem lub konno, ale prawie każdy może zrezygnować z samochodu, żeby kupić gazetę czy zwiedzić okolicę. Życie w zgodzie z naturą nie oznacza skreślenia samochodu tylko wybór takich rozwiązań, które pozwolą nam cieszyć się życiem, a roślinom i zwierzętom czystszym powietrzem – mówi Małgorzata Łuszczek z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.

63 proc. Polaków ma pozytywne skojarzenia z ekologią, w tej grupie więcej jest kobiet (71 proc.) i wytrawnych kierowców przejeżdżających rocznie ponad 25 tys. km. Jak kierowcy dbają o środowisko naturalne? Najczęściej wymienianą metodą jest energooszczędna jazda, czyli ecodriving, którego zasady stosuje już 41 proc. kierowców. Na kolejnych miejscach uplasowało się dbanie o techniczny stan pojazdu (33 proc.) i wybór paliwa dobrej jakości (26 proc.).

Trafnym podsumowaniem badania jest opinia kierowców, że zawsze chętniej wybieraliby produkty oraz usługi proekologiczne, o ile ich cena byłaby konkurencyjna w stosunku do normalnych produktów i usług. Jesteśmy przekonani, że ekologia będzie stawała się coraz bardziej popularna wśród konsumentów. To dlatego, że niższy koszt eksploatacji energooszczędnych produktów rekompensuje ich nieco wyższą cenę – mówi Sławomir Brzózek z Fundacji Nasza Ziemia.

Dobrym przykładem takiego podejścia jest fakt, że niemal połowa respondentów (49 proc.) za najważniejszą cechę podczas użytkowania opon uznaje ich żywotność. Te oczekiwania użytkowników znakomicie odzwierciedlają naszą filozofię ułatwiania mobilności. Jak wynika z niezależnych testów, zielone opony Michelin zapewniają o 20 proc. dłuższe przebiegi niż inne energooszczędne opony - mówi Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAPI na grupie 385 kierowców.

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samolotów, samochodów, rowerów, sprzętu budowlanego i rolniczego, samochodów ciężarowych, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma 69 zakładów produkcyjnych w 19 różnych krajach.

Źródło: Michelin
Udostępnij

Michelin

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych