Continental rozwija sektor energii wiatrowej

Pozyskiwanie przyjaznej dla środowiska energii wiatrowej rozwija się w zawrotnym tempie na całym świecie. Według danych Niemieckiego Stowarzyszenia Energii Wiatrowej, pod koniec 2008 roku sieci elektryczne w tym kraju zasilała energia pochodząca m.in. z ponad 20 tys. elektrowni wiatrowych.

Stąd całe 7% zużytej w ubiegłym roku w Niemczech energii to była energia pozyskana z naturalnej siły wiatru. Niemiecki rząd chce do roku 2030 podnieść tę wartość do 15%. Natomiast do roku 2050 aż 25 tys. megawatów energii dostarczanej przez wiatr ma pochodzić z elektrowni pracujących na wybrzeżu Niemiec. Zapotrzebowanie na nadmorskie elektrownie wzrasta zresztą na całym świecie.

Continental - producent nowoczesnych systemów łożysk z… gumyDla ContiTech Vibration Control jest to ważny, przyszłościowy rynek zbytu. Firma produkuje dla elektrowni wiatrowych nowoczesne systemy łożysk z odpornej na ekstremalne warunki atmosferyczne i niezwykle elastycznej gumy. Pomagają one zwiększyć elektrowniom ich wydajność energetyczną , przy okazji czyniąc je bardziej ekologicznymi. Wysokiej jakości łożyska produkcji Conti Tech Vibration Control gwarantują lepsze tłumienie drgań. Dzięki swej niezawodności działania, w znacznym stopniu, redukują częstotliwość serwisowania. Jest to istotny czynnik dla producentów energii, szczególnie w przypadku elektrowni przybrzeżnych. Według opinii dr Bernharda Lange, kierownika działu w Instytucie Meteorologii i Zarządzania Energią Wiatrową w niemieckim Kassel: "środki przeznaczane na bieżącą i okresową konserwację stanowią pokaźną część kosztów ponoszonych przez nadmorskie elektrownie wiatrowe, które w przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrowni, nie generują kosztów związanych z paliwem". Tę opinię potwierdza Kai Frühauf, szef  ContiTech Vibration Control: "Największym problemem, z jakim borykają się operatorzy nadmorskich elektrowni wiatrowych są wysokie koszty serwisowania i konserwacji. W związku z tym elektrownie muszą być tak doskonale zaprojektowane, aby mogły pracować długo i bezawaryjnie”. 

Od ponad pięćdziesięciu lat ContiTech, należący do koncernu Continental, pracuje nad redukcją poziomu wibracji i hałasu zarówno w pojazdach silnikowych jak i instalacjach przemysłowych. Podzespoły gumowo-metalowe SCHWINGMETALL® oraz MEGI® w znacznym stopniu w tym pomagają. Pochłaniają i izolują wibracje, chronią przed hałasem i są w stanie niezawodnie pracować nawet w najtrudniejszych warunkach. Skutecznie opierają się destrukcyjnemu działaniu zarówno pogody jak i agresywnych soli.

Continental ze sprzedażą przekraczającą 24 miliardy euro, jest jedną z pięciu największych na świecie firm w branży dostaw dla przemysłu motoryzacyjnego. Dostarczając opony, systemy hamulcowe, komponenty układów napędowych i systemów podwozi, oprzyrządowanie, elektronikę samochodową i elastomery techniczne, korporacja przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony światowego klimatu. Korporacja zatrudnia obecnie około 133.000 pracowników w prawie 190 lokalizacjach w 35 państwach.
Co czwarta opona w Europie produkowana jest przez grupę Continental. Ponad 30 procent nowych europejskich samochodów zjeżdżających z linii montażowych jest wyposażonych w opony grupy Continental.
Dział opon koncernu Continental jest Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Świata FIFA 2010TM, które odbędą się w Afryce Południowej.

Źródło: Continental
Udostępnij

Continental

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych