Bieżnikowanie źródłem oszczędności

W związku z kryzysem finansowym ekonomiści zapowiadają recesję. Wiele przedsiębiorstw już dzisiaj odczuwa spadek zamówień, a operatorzy flot transportowych dodatkowo zmagają się z ciągłym wzrostem kosztów.

Oszczędności stają się zatem w wielu dziedzinach głównym priorytetem na rok 2009. Lecz gdzie ich szukać? Firma Continental uważa, że jeśli chodzi o branżę transportową, duże możliwości obniżania kosztów operacyjnych tkwią w oponach do samochodów ciężarowych. Zregenerowana opona pozwala przejechać prawie tyle samo kilometrów co nowa, a jest blisko o połowę tańsza.

Continental HDLOpony dla samochodów ciężarowych Continental mogą doskonale służyć użytkownikowi dłużej niż tylko przez jeden cykl życia, a to dzięki wykorzystaniu opon regenerowanych ContiRe™. Oczywiście nie każda zużyta opona nadaje się do bieżnikowania, musi bowiem spełniać niezwykle ostre kryteria jakościowe ustalone przez producenta. Jeśli jednak opona przejdzie pomyślnie gruntowne testy i specjaliści stwierdzą, że struktura korpusu zwanego karkasem jest nienaruszona, nic nie stoi na przeszkodzie, by przedłużyć jej życie. Jak mówi Eckhard Wilanek, dyrektor działu flot i opon bieżnikowanych firmy Continental, korzyści dla użytkowników są oczywiste: „Bieżnikowane opony kosztują prawie o połowę mniej niż nowe”. Kalkulacja ta uwzględnia wartość karkasu, która wynosi średnio 50 euro.

Continental zapewnia bieżnikowanym oponom nie tylko drugie życie, ale także najwyższą jakość. „Opony ContiRe™ produkujemy tak samo jak nowe opony. Pod względem wyglądu, trwałości i walorów jezdnych nie różnią się one niczym”, wyjaśnia jeden z inżynierów pracujących w firmie. Nowoczesne technologie produkcji oraz najnowsze metody testowania trwałości i bezpieczeństwa wyrobów gwarantują ich niezmiennie wysoką jakość. Do regeneracji wykorzystuje się identyczne bieżniki i mieszanki gumowe jak przy wytwarzaniu nowych opon. Do bieżnikowania trafiają wyłącznie karkasy w idealnym stanie, posiadające gwarancję C2 udzielaną przez Continental. „Wysokiej jakości karkasy Continental w nienagannym stanie technicznym stanowią pełnowartościowy materiał, który wykorzystujemy jako podstawowy element opon ContiRe™”, mówi Wilanek. W wypadku najtrwalszych karkasów oponę można poddawać bieżnikowaniu nawet do trzech razy. Kupując regenerowane opony oszczędza się nie tylko pieniądze, ale i środowisko, ponieważ bieżnikowanie pochłania mniej surowców i energii niż produkcja nowej opony. Poza tym maksymalne wykorzystanie karkasów pozwala zmniejszyć ilość zużytego ogumienia – co dodatkowo odciąża środowisko.

ContireBieżnikowanie kryje w sobie jednak więcej zalet, niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Continental stosuje dwie technologie bieżnikowania: na zimno i na gorąco. Normalnie stara opona jest wykorzystywana w 85%, a regeneracji podlega jedynie bieżnik i – jeśli to konieczne – boki opony. Dzięki temu znacznie ogranicza się zużycie materiałów. W procesie bieżnikowania na gorąco (ContiRe™) Continental regeneruje oponę od stopki do stopki. Zaleta tej metody polega na tym, że odnowieniu poddaje się także ściany boczne, więc w efekcie cała opona wygląda jak nowa. Co więcej, opony ContiRe™ można nacinać dokładnie tak samo jak nowe opony Continental.

ContiTread™ to wysokiej jakości bieżnik produkowany przez Continental, przeznaczony do regenerowania opon na zimno w autoryzowanych serwisach. W tej technologii wyprofilowany i zwulkanizowany bieżnik nakleja się po prostu na oszlifowany i odpowiednio przygotowany karkas. Niesie to za sobą taką korzyść, że ContiTread™ można stosować także do regeneracji opon innych producentów.
„W obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej bieżnikowanie jest niewątpliwie rozwiązaniem godnym uwagi”, podkreśla dyrektor Wilanek.


Continental ze sprzedażą przekraczającą 24 miliardy euro, jest jedną z pięciu największych na świecie firm w branży dostaw dla przemysłu motoryzacyjnego. Dostarczając opony, systemy hamulcowe, komponenty układów napędowych i systemów podwozi, oprzyrządowanie, elektronikę samochodową i elastomery techniczne, korporacja przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony światowego klimatu. Korporacja zatrudnia obecnie około 140.000 pracowników w prawie 190 lokalizacjach w 35 państwach.
Dział opon koncernu Continental jest Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Świata FIFA 2010TM, które odbędą się w Afryce Południowej.

Źródło: Continental
Udostępnij

Continental opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych