SmartWear - nowa era w technologii produkcji opon

Technologię SmartWear opracowano tak, aby wraz ze zużywaniem się bieżnika pojawiała się kolejna warstwa i kolejne rowki, które będą utrzymywać doskonałe parametry opony przez cały cykl jej użytkowania.

Dzięki technologii SmartWear, Goodyear OptiGrip gwarantuje wyjątkową charakterystykę jazdy – nawet po 20.000 czy 30.000 km.
•    OptiGrip wykazuje lepszą odporność na aquaplaning podczas jazdy na wprost po 20.000 km niż jej fabrycznie nowe konkurentki;
•    OptiGrip zapewnia o 20% krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni po 30.000 km niż jej dwie wiodące konkurentki;
•    OptiGrip gwarantuje dwa razy większą kontrolę na mokrej nawierzchni po 30.000 km .

Jak działa technologia SmartWear?
Projektowanie opon to niezwykle złożone zadanie. Opona składa się z 20 lub więcej wyspecjalizowanych komponentów i zawiera do 25 różnych substancji. Każdy związek sam w sobie to zaawansowana mieszanka różnych składników.
„Bieżnik opony, ze swym kształtem i konstrukcją, to jedna z części wymagających największego zaangażowania w procesie konstruowania opony. Bieżnik jest równocześnie tą częścią, która zużywa się najszybciej. Proces ten znacząco wpływa na zachowanie opony na mokrych nawierzchniach” – powiedział Jean-Pierre Jeusette, Dyrektor ds. Technologii opon do samochodów osobowych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Nowa technologia Goodyear SmartWear jest kulminacją kilku lat badań nad konstrukcją, inżynierią i fizyką bieżników opon. W opracowywaniu najnowszej technologii Goodyear brało udział ponad 50 inżynierów i naukowców.
Odpowiedzią Goodyeara na problemy powodowane przez zużyte opony jest OptiGrip z technologią SmartWear - wraz ze zużywaniem się bieżnika kolejne warstwy i rowki na mokrej nawierzchni i podczas aquaplaningu utrzymują parametry opony na najwyższym poziomie. W ten sposób OptiGrip zachowuje świetne osiągi nawet, gdy jest zużyta.

Technologia SmartWear: innowacyjna technologia konstrukcji bieżnika
Technologia SmartWear najbardziej uwidacznia się w wysoce zaawansowanej i wyjątkowej konstrukcji bieżnika, który zmienia się przez cały cykl życia opony, oferując niezmiennie doskonałe parametry.

Smartwear
Wierzchnia warstwa bieżnika, widoczna kiedy opona jest nowa i na początku jej użytkowania, oparta jest na technologii wzajemnie domykających się trójwymiarowych nacięć w górnej części bloków bieżnika.
Stabilny obszar w środku przenosi ruchy kierownicy wprost na drogę, podczas gdy solidne bloki na zewnętrznych barkach opony stopniowo przenoszą naciski pojawiające się podczas pokonywania zakrętów. Powoduje to bardziej równomierne rozłożenie ciśnienia na całym obszarze styku opony z nawierzchnią i w konsekwencji zwiększa pewność jazdy. Taka konstrukcja nadaje bieżnikowi sztywność wpływającą na parametry opony podczas jazdy po suchej drodze i wydłużającą żywotność opony.
SmartWearW miarę, jak opona się zużywa, stopniowo ujawnia się spodnia warstwa bieżnika, z nacięciami, rowkami i ukrytymi kanalikami. Nowe rowki ułatwiają skuteczne odprowadzanie wody, przez co utrzymują na wysokim poziomie przyczepność na mokrej nawierzchni oraz odporność na aquaplaning przez cały cykl użytkowania opony.

Technologia SmartWear: przełomowa technologia warstw
Technologia SmartWear opiera się również na połączeniu dwóch specjalnie zaprojektowanych warstw. Koncepcja podwójnych warstw zapewnia dobrą przyczepność i kontrolę nad pojazdem zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni, nawet gdy opona się zużywa.
SmartWearWierzchnia warstwa usztywnia oponę, co wpływa na parametry opony podczas jazdy po suchej nawierzchni i wydłuża jej żywotność. W miarę, jak górna warstwa opony się zużywa, w coraz większym stopniu odsłania się warstwa leżąca pod nią. Warstwa spodnia została zaprojektowana tak, aby zwiększyć przyczepność na mokrej nawierzchni, przez co opona zachowuje doskonałe parametry, jeśli chodzi o hamowanie i pewność jazdy na mokrej nawierzchni oraz odporność na aquaplaning przez cały cykl życia opony.

„Technologia SmartWear zastosowana w nowej oponie Goodyear OptiGrip, oferuje ogromne korzyści podczas jazdy w deszczowy dzień, zwłaszcza gdy opona jest już w jakimś stopniu zużyta” – powiedział Joseph Lambert, Szef Działu Oceny opon Goodyear. „Nasze badania oraz wyniki z badań w zakresie hamowania, pewności jazdy po mokrej nawierzchni i odporności na aquaplaning, które przeprowadziła niezależna organizacja TÜV SÜD Automotive potwierdzają, że udało nam się opracować zupełnie innowacyjną technologię, dzięki której mogliśmy stworzyć bardzo wytrzymałą oponę, oferującą doskonałe parametry po 20.000, a nawet
30.000 kilometrów” – dodał Joseph Lambert.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 75.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Źródło: Goodyear
Udostępnij

Goodyear opony

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych