Bezpieczne Auto Firmowe z Goodyearem

Goodyear jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz bezpieczeństwa kierowców samochodów firmowych. Organizatorem programu jest miesięcznik „Auto Firmowe” i portal autofirmowe.pl.

www.defensywnikierowcy.pl Ideą programu jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i świadomości kierowców poprzez promowanie zasad jazdy defensywnej (Defensive Driving) wśród kadry kierowniczej oraz pracowników firm z sektora MŚP, użytkujących samochody służbowe.
„Podstawowym założeniem, jakie przyjęliśmy tworząc program, jest pokazanie, że istnieje sposób, aby uchronić siebie przed agresywnymi zachowaniami innych kierowców. Każdy użytkownik samochodu może te zasady poznać i zastosować podczas jazdy” – mówi Dorota Murzyńska, dyrektor wydawniczy IPM. Dlatego jednym z kluczowych elementów programu jest kurs e-learning zamieszczony na stronie programu – www.defensywnikierowcy.pl . Dla kierowców, którzy ukończą szkolenie, przygotowane zostały cenne nagrody. W pierwszej edycji programu dziesięciu kierowców weźmie udział w specjalnym szkoleniu praktycznym z jazdy na autodromie, gdzie walczyć będą o tytuł „Kierowcy Roku 2008”.

„Marka Goodyear dzięki nowoczesnym technologiom oraz ponad stuletniemu doświadczeniu od początku swojej działalności jest kojarzona z bezpieczeństwem i komfortem jazdy. Ponadto Grupa Goodyear Polska oferuje kompleksową infrastrukturę wsparcia dla operatorów flot i samochodów firmowych. Dlatego cieszy nas, że mogliśmy zaangażować się w program Bezpieczne Auto Firmowe – podnoszący bezpieczeństwo jazdy właśnie wśród tej ważnej dla nas grupy kierowców” – powiedział Tomasz Dwojak, Kierownik marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Prawie 40% Polaków uważa brawurowo jeżdżących kierowców za największe zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Komendy Głównej Policji wynika, że piratów drogowych boimy się coraz bardziej. O ile w styczniu 2007 r. zagrożenie z ich strony wskazywało 34,8% ankietowanych, o tyle w styczniu 2008 r. już 38,5%. Dlatego tak ważna jest promocja odpowiedzialnego, defensywnego stylu jazdy, który przeciwstawiany jest stylowi ofensywnemu – brawurowemu i agresywnemu.

Kierowca defensywny jest przede wszystkim odpowiedzialny. Realistycznie ocenia własne możliwości. Kontroluje swoje emocje i jest tolerancyjny wobec innych kierowców, a także pieszych. Dostosowuje prędkość do warunków na drodze i do stanu swojego organizmu. Nie prowadzi pod wpływem alkoholu, leków czy narkotyków. Zapina pasy. Zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. Jest uważny i przewidujący. Jeździ tak, by chronić własne życie i nie być zagrożeniem dla innych.

Kierowca agresywny jeździ tak jakby zasady zdrowego rozsądku i kodeks drogowy go nie obowiązywały. Denerwują go inni kierowcy i nierzadko próbuje się na nich odegrać. Nie przestrzega ograniczeń prędkości. Przejeżdża na czerwonym świetle, nie zapina pasów. Jeździ ryzykownie, nawet dla zabawy. Zdarza mu się prowadzić pod wpływem używek. Utrudnia jazdę innym kierowcom. Podczas prowadzenia samochodu wykonuje wiele innych czynności. Uważa się za bardzo dobrego kierowcę. Jest śmiertelnym zagrożeniem dla siebie i innych.

Promocja i kampania informacyjna programu defensywnikierowcy.plruszyła 25 maja. W wielu serwisach internetowych pojawił się film, który pokazał kierowcę defensywnego i agresywnego. Internauci będą mogli wcielić się w każdego z nich i poznać konsekwencje obu stylów jazdy. To pierwszy z filmów, który zostanie wykorzystany w marketingu wirusowym programu. Organizator planuje kolejną produkcję już w lipcu.
W kampanii społecznej w nietypowy i innowacyjny sposób wykorzystano grafikę komputerową 3D opartą na technice cel-shading oraz tradycyjnej animacji i rysunku klasycznym.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 26 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Źródło: Goodyear
Udostępnij

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych